Wymiana i zwrot zamówienia
W sklepie Gentle-man.pl zapewniamy szybkie i komfortowe zwroty i wymiany towaru w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki!
Koszty wysyłki
Składając w naszym sklepie zamówienie na kwotę powyżej 300 zł nie zapłacisz za przesyłkę na terenie Polski.
Cennik przesyłek dla zamówień na kwotę poniżej 300 zł:
Poczta Polska | |||
Forma dostawy | Wielkość paczki | Czas dostarczenia | Cena |
List polecony ekonomiczny | do 1 kg | 3-4 dni | 8,50 zł |
Śledzenie przesyłek • Sprawdź |
Kurier DPD | |||
Forma dostawy | Wielkość paczki | Czas dostarczenia | Cena |
Przesyłka expresowa | do 30 kg | 24h | 15,00 zł |
Przesyłka expresowa pobraniowa | do 30 kg | 24h | 18,00 zł |
Śledzenie przesyłek • Sprawdź |
InPost Paczkomaty | |||
Forma dostawy | Wielkość paczki | Czas dostarczenia | Cena |
Przesyłka expresowa | do 5 kg (8x38x64 cm) | 24h | 13,00 zł |
Przesyłka expresowa pobraniowa | do 5 kg (41x38x64 cm) | 24h | 16,00 zł |
Śledzenie przesyłek • Sprawdź |
Kurier DPD Międzynarodowa | |||
Forma dostawy | Wielkość paczki | Czas dostarczenia | Cena |
Przesyłka expresowa | do 3 kg | 3-5 dni | 75,00 zł |
Śledzenie przesyłek • Sprawdź |
W przypadku 90% nadawanych przesyłek czas dostawy to 1 dzień roboczy (Polska). Czyli na drugi dzień roboczy po dniu w którym nadaliśmy przesyłkę należy spodziewać się przyjazdu kuriera. Czas dostawy:
Czas dostawy towaru zależny jest od sposobu dostawy. Za czas dostawy uważamy czas od momentu nadania przesyłki przez nasz sklep do momentu odbioru przesyłki przez adresata. Czas dostawy nie jest równoznaczny z czasem realizacji zamówienia!
Dostawa firmą kurierską
Niestety te 10% to przypadki kiedy firma kurierska nie wywiąże się należycie ze swoich obowiązków z różnych przyczyn losowych bądź zaniedbań. Może to być awaria samochodów, zgubienie paczki, wysłanie do innego oddziału.
Dlatego warto sprawdzać stan realizacji dostawy na stronie internetowej firmy kurierskiej. Do każdego zamówienia podajemy numer listu przewozowego, dzięki któremu można sprawdzić status przesyłki poprzez wpisanie numeru w wyszukiwarce na stronie firmy kurierskiej, bądź dzwoniąc do centrali firmy kurierskiej i podając numer Listu Przewozowego.
Dostawa Pocztą Polską
W przypadku większości przesyłek jest to od 1 do 7 dni. Niestety, mimo nadawania wszystkich przesyłek jako przesyłki polecone, zdarzają się przypadki znacznych opóźnień w dostawach. Poczta udostępniła narzędzie informatyczne do monitorowania paczek: http://sledzenie.poczta-polska.pl/ co może być przydatne dla naszych klientów.
*Do wybranych produktów zostaną doliczone dodatkowe koszty pakowania w wysokości 2zł brutto
*W celu przyspieszenia wysyłki paczek, zamówienia składające się z kilku produktów mogą być wysłane z kilku magazynów, co nie wpływa na dodatkowe koszty za wysyłkę zamówienia.
Tylko najlepsze marki
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży modowej możemy zaoferować Państwu wysokiej jakości produkty w atrakcyjnych cenach. Nasz dział zaopatrzenia codziennie weryfikuje aktualnie panujące trendy w modzie męskiej i damskiej. Możemy w ten sposób zagwarantować unikalność oferty sklepu oraz najmodniejsze fasony toreb, akcesoriów oraz dodatków.
Wyjątkowe polskie marki takie jak Brodrene oraz Paolo Peruzzi charakteryzują się unikalnym designe swoich wyrobów oraz wysoką jakością wykonania. Dzięki produkcji w Polsce obie marki cieszą się uznaniem wśród wszystkich szczęśliwych posiadaczy produktów Brodrene i Paolo Peruzzi.
Oprócz produktów ze skóry, w ofercie sklepu znajdują się produkty do renowacji oraz impregnacji skóry. Takie marki jak Saphir, Tarrago, pasty Bama lub Coccine to produkty znane niemal na całym świecie. Dzięki statusowi oficjalnego dystrybutora Saphir oraz Tarrago możemy zaoferować Państwu najlepsze ceny oraz profesjonalne doradztwo w zakresie pielęgnacji skóry naturalnej i nie tylko.
Bogaty wybór toreb na ramię, listonoszek, skórzanych portfeli oraz akcesoriów i dodatków sprawia iż sklep Gentle-man.pl to miejsce dla prawdziwych miłośników galanterii męskiej i damskiej.
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6. REKLAMACJA PRODUKTU
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep Internetowy www.gentle-man.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1.Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.gentle-man.pl prowadzony jest przez WOJCIECHA GIEFERTA prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą GENTLE-MAN WOJCIECH GIEFERT wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającego: adres miejsca wykonywania działalności: ul. Partyzantów 17, 38-200 Jasło i adres do doręczeń: ul. Ropczycka 4, 35-502 Rzeszów, NIP: 6852293881, REGON: 181136549, adres poczty elektronicznej: sklep@gentle-man.pl oraz numer telefonu kontaktowego: 533 020 319.
1.2.Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
1.3.Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4.Definicje:
2.USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1.W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.2.Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3.Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4.Tryb postępowania reklamacyjnego:
3.WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1.Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2.Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3.Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia
3.4.Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4.SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.2.Termin płatności:
5.KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1.Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2.Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3.Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.4.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.5.Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 30 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
5.6.Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 30 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
6.REKLAMACJA PRODUKTU
6.1.Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
6.2.Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej reklamacji.
6.3.Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
6.4.Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5.Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6.6.Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Ropczycka 4, 35-502 Rzeszów. W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi Klient. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7.POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2.Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
7.3.Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4.Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8.PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1.Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.2.Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 11 Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce dotyczącej odstąpienia od umowy. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3.Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.4.W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.5.Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6.Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Ropczycka 4, 35-502 Rzeszów.
8.7.Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.8.Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.9.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
9.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1.Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
9.2.Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3.W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4.Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.5.W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9.6.Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
9.7.W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.8.Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
9.9.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1.Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
10.2.Zmiana Regulaminu:
10.3.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
11.WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
OGÓLNE WARUNKI USŁUGI DROPSHIPPINGU W SKLEPIE INTERNETOWYM GENTLE-MAN.PL
SPIS TREŚCI:
12. POSTANOWIENIA OGÓLNE
13. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY DROPSHIPPINGU
14. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
15. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
16. SZCZEGÓŁOWE WARUNKI WYKONYWANIA UMOWY DROPSHIPPINGU
17. POUFNOŚĆ I TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA SPRZEDAWCY
18. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12. POSTANOWIENIA OGÓLNE
12.1. Niniejsze Ogólne Warunki Dropshippingu skierowane są do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, którzy składają Zamówienie wyrażając chęć jego realizacji w ramach Umowy Dropshippingu. W zakresie nieuregulowanym w Ogólnych Warunkach Dropshippingu do Umowy Dropshippingu stosuje się Regulamin Sklepu Internetowego z wyłączeniem postanowień dotyczących konsumentów. Stroną Umowy Dropshippingu nie może być konsument.
12.2. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące na niniejszej stronie i rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedawca, Klient, Klient Końcowy) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym na stronach Sklepu Internetowego oraz w niniejszych Ogólnych Warunkach Dropshippingu.
12.3. Definicje:
1.66. KLIENT KOŃCOWY – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży z Klientem Sklepu Internetowego i która została wskazana przez Klienta jako odbiorca Produktu dostarczanego w realizacji Umowy Dropshippingu zawartej między Klientem a Sprzedawcą zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Dropshippingu.
1.67. OGÓLNE WARUNKI DROPSHIPPINGU – niniejszy załącznik do Regulaminu Sklepu Internetowego.
1.68. UMOWA DROSHIPPINGU – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem będącym przedsiębiorcą a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego, obejmująca dostawę Produktu do Klienta Końcowego wskazanego przez Klienta. Integralną częścią każdej Umowy Dropshippingu zawartej w Sklepie Internetowym są niniejsze Ogólne Warunki Dropshippingu oraz Regulamin Sklepu Internetowego, w szczególności postanowienia dotyczące przedsiębiorców, które stanowią punkt 9 Regulaminu.
13. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY DROSHIPPINGU
13.1. Zawarcie Umowy Dropshippingu między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu, pod warunkiem zaznaczenia w Formularzu Zamówienia fakultatywnego pola „Dropshipping”.
13.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Dropshippingu.
13.3. Procedura zawarcia Umowy Dropshippingu w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
1.69. Zawarcie Umowy Dropshippingu między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu pod warunkiem zaznaczenia w Formularzu Zamówienia fakultatywnego pola „Dropshipping” oraz podania danych identyfikujących go jako przedsiębiorcę, w tym numeru NIP oraz firmy.
1.70. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Dropshippingu. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Dropshippingu między Klientem, a Sprzedawcą.
13.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Dropshippingu następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszych Ogólnych Warunków Dropshippingu oraz Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Dropshippingu jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
14. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
14.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
1.71. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
1.72. Bank: ING Bank Śląski S.A.
1.73. Numer rachunku: 84 1050 1562 1000 0091 4987 6246.
1.74. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Sposoby płatności” oraz na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl.
1.75. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
1.76. PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
14.2. Termin płatności:
1.77. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
15. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
15.1. Dostawa Produktu do Klienta Końcowego dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
15.2. Dostawa Produktu do Klienta Końcowego jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Koszty i czas dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
15.3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
1.78. Przesyłka kurierska.
1.79. Przesyłka paczkomatowa.
1.80. Odbiór Produktu przez wyznaczonego przez Klienta dostawcę – wymaga wskazania przez Klienta dostawcy uprawnionego do odbioru Produktu oraz podania przez tego dostawcę numeru zamówienia przy odbiorze.
15.4. Termin dostawy Produktu do Klienta Końcowego wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 30 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta Końcowego liczy się w następujący sposób od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
16. SZCZEGÓŁOWE WARUNKI WYKONYWANIA UMOWY DROPSHIPPINGU
16.1. Przy wykonywaniu obowiązków wynikających z Umowy Dropshippingu Sprzedawca oraz Klient zobowiązani są dołożyć należytej staranności wynikającej z zawodowego charakteru prowadzonej działalności gospodarczej. Sprzedawca oraz Klient zobowiązani są wykonywać Umowę Dropshippingu zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i z poszanowaniem interesów drugiej strony.
16.2. Klient nie jest pełnomocnikiem ani agentem Sprzedawcy i nie ma prawa składania ani przyjmowania w jego imieniu jakichkolwiek oświadczeń woli lub wiedzy, a także przyjmowania na jego rzecz jakichkolwiek świadczeń.
16.3. Sprzedawca udzieli Klientowi na jego wyraźne życzenie niezbędnych wyjaśnień i informacji do prawidłowego promowania, sprzedaży i korzystania z Produktów Sprzedawcy, pod warunkiem, że są one w posiadaniu Sprzedawcy.
16.4. Klient zobowiązany jest wskazać Klientowi Końcowemu przed zawarciem umowy sprzedaży Produktu w sposób jednoznaczny i zrozumiały wymagane odrębnymi przepisami informacje, w tym w szczególności procedurę postępowania reklamacyjnego oraz – w przypadku Klientów Końcowych będących konsumentami – procedurę wykonywania prawa odstąpienia od umowy przy umowach zawieranych na odległość. Klient zobowiązany jest udzielić Klientowi Końcowemu informacji wynikających z pkt. 5.5 niniejszych Ogólnych Warunków Dropshippingu.
16.5. Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości Sprzedawca i Klient wskazują, że Sprzedawca nie jest stroną umów sprzedaży Produktu zawieranych z Klientami Końcowymi. Stroną takiej umowy jest Klient i ponosi on pełną odpowiedzialność za jej wykonanie, w tym za przestrzeganie praw oraz obowiązków informacyjnych wobec Klientów Końcowych, w szczególności Klientów Końcowych będących konsumentami.
16.6. Produkty mogą być sprzedawane Klientom Końcowym przez Klienta w dowolnym kanale sprzedażowym, tj. w szczególności stacjonarnym oraz internetowym.
16.7. Sprzedawca może wyrazić zgodę na korzystanie przez Klienta ze zdjęć i atrybutów (np. rozmiar, waga, kolor – pojęcie atrybutu nie obejmuje jednak opisu Produktu) Produktów udostępnionych mu przez Sprzedawcę. Każdorazowe udzielenie zgody dla swej skuteczności wymaga jednak potwierdzenia zgody przez Sprzedawcę w formie pisemnej lub mailowej. W razie wyrażenia zgody Klient uprawniony jest do korzystania z udostępnionych mu zdjęć i atrybutów tylko w celu sprzedaży Produktu. Sprzedawca może w każdej chwili cofnąć zgodę na korzystanie ze zdjęć i atrybutów, a Klient jest w takim wypadku obowiązany do niezwłocznego zaprzestania korzystania z nich. W przypadku korzystania przez Sprzedawcę ze zdjęć Produktów mimo braku zgody Sprzedawcy, Sprzedawca uprawniony jest do obciążenia Klienta karą umowną w wysokości __________________. Zastrzeżenie kary umownej nie wyłącza możliwości dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
16.8. Klient jest uprawniony do wykonania zdjęć i opisów Produktów we własnym zakresie i z własnym logiem w celu realizacji niniejszej Umowy.
16.9. W przypadku gdy Klient Końcowy nie odbierze Produktu albo dostawa Produktu okaże się niemożliwa z innych przyczyn, koszty dostawy pokrywa Klient. Ponowne dostarczenie Produktu nastąpi po uprzednim uregulowaniu kosztów dostawy, w tym kosztów ponownej dostawy. Ponowne dostarczenie Produktu nastąpi na wyraźne żądanie Klienta.
17. POUFNOŚĆ I TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA SPRZEDAWCY
17.1. W trakcie trwania Umowy Dropshippingu, a także bezterminowo po jej rozwiązaniu Klient zobowiązuje się do zachowania ścisłej poufności oraz do nie ujawniania osobom trzecim jakichkolwiek informacji technicznych, finansowych, technologicznych, handlowych, organizacyjnych i know-how Sprzedawcy oraz przedsiębiorstw powiązanych ze Sprzedawcą.
17.2. Obowiązek nie ujawniania informacji związanych z zawarciem i wykonywaniem Umowy nie dotyczy informacji: (1) których obowiązek ujawnienia wynika z przepisów prawa, (2) podanych wcześniej przez Sprzedawcę do publicznej wiadomości lub w jakikolwiek inny sposób przez niego rozpowszechnionych, (3) uznanych przez Sprzedawcę za objęte obowiązkiem poufności, co do których Sprzedawca wyraził późniejszą, pisemną zgodę na ich ujawnienie.
17.3. Zobowiązanie do zachowania poufności obowiązuje bezterminowo, w tym także w razie wypowiedzenia Umowy Dropshippingu lub jej rozwiązania w dowolnym trybie.
17.4. Informacje, o których mowa w pkt. 6.1 Ogólnych Warunków Dropshippingu oraz inne informacje dotyczące Sprzedawcy, o których Klient powziął wiadomość przy wykonywaniu Umowy Dropshippingu lub w związku z nią nie mogą być wykorzystywane przez Klienta do innych celów niż wykonywanie obowiązków wynikających z Umowy Dropshippingu.
18. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
18.1. Zawierając Umowę Dropshippingu, Klient powierza Sprzedawcy trybie art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.) przetwarzanie danych osobowych Klientów Końcowych.
18.2. Klient oświadcza, że jest administratorem danych Klientów Końcowych, które powierza Sprzedawcy.
18.3. Zakres przetwarzanych danych osobowych obejmuje: dane Klienta Końcowego (imię i nazwisko/nazwa firmy, adres dostawy, numer telefonu kontaktowego), dane osoby upoważnionej do odbioru Produktu.
18.4. Dane Klientów Końcowych mogą być przetwarzane przez Sprzedawcę wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w Umowie Dropshippingu.
18.5. Sprzedawca zobowiązuje się, jeszcze przed przystąpieniem do przetwarzania danych osobowych Klientów Końcowych do ich zabezpieczenia poprzez wdrożenie i utrzymywanie środków technicznych i organizacyjnych, o których mowa w art. 36-39 ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 39a powyższej ustawy, odpowiednich do rodzaju przetwarzanych danych.
18.6. Sprzedawca oświadcza, że dysponuje środkami umożliwiającymi prawidłowe przetwarzanie i zabezpieczenie danych osobowych, a jego system informatyczny odpowiada wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100 poz. 1024).
19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
19.1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, do wysokości zapłaconej ceny z tytułu danej Umowy Dropshippingu objętej roszczeniem Klienta, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy roszczenie związane jest jedynie z danym produktem albo produktami, to wysokość odpowiedzialności ograniczona jest jedynie do wysokości zapłaconej ceny za dany produkt albo produkty. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.